dinsdag 15 november 2011

Kerstballen breien

Ik heb vorige week het boek kerstballenbreien gekocht. Gisteren ging ik er eens goed voor ziten, met 4 pennen en wol. In handwerken zonder grenzen stond dat je 5 pennen nodig had en in het boek 4? Jullie kunnen mij geloven of niet , maar ik heb er 6 uur aan zitten werken. Eerst moeizaam steken opgezet, was vergeten hoe het moest,maar het is gelukt. Nu nog het breien.De naalden vielen er konstant uit,dan waren er weer steken weg. Ik was helemaal gestrest. Ik moest even denken aan mijn lagere schooltijd, lang geleden.Resultaat een raar lapje met bulten en gaten. Ik durf het nieteens te laten zien ik moet me maar aan het borduren houden.Maar ik geef het niet op en probeer het nogeens.Het boek is niet weg want ik heb het  plaatselijke bejaardentehuis van copieen voorzien, die kunnen het vast beter.Tony

2 opmerkingen:

  1. Hej Tony, nee geef het zeker niet op. Ik heb eerst een bal gebreid in één kleur om te oefenen. Bij Wieke kun je zien hoe je het beste de steken kunt opzetten http://wiekevankeulen.blogspot.com/2011/11/kerstbal-breien.html
    Mijn ingebreide bal duurde ook 5 uur. Ik wil nog bamboebreinaalden aanschaffen, die zijn korter en minder glad.
    Succes ermee, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, Tony, je bent niet alleen. Ik heb het ook geprobeerd en werd er ook behoorlijk gestrest van. Ik heb het even opzij gelegd, maar wil het zeker nog eens gaan proberen. Ik zit nu te veel bij de geboorte van mijn eerste kleinkind, waarvoor ik allerlei dingen aan het maken ben voor de tien dagen doos.
    ben benieuwt of het je gaat lukken! Succes.
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen