zondag 16 januari 2011

Sanatoriumwerk

Toen ik 12 jaar was had ik een vriendin die voor 8 maanden naar een sanatorium moest i.v.m. T.B.C.Ik mocht van mijn Moeder niet op bezoek i.v.m.besmettingsgevaar.Dus ik  stuurde een hoop kaarten.Van die kaarten werden dozen gemaakt en schoentjes.Een schoonzus van mij heeft dat toen ontwikkelt en de dozen steviger gemaakt. De hele familie was tien jaar geleden dozen aan het maken.Ik kreeg een idee om in plaats van kaarten mooie foto's te gebruiken,bv. van de kleinkinderen i.p.v. een lijstje.Het virus had mij weer te pakken en ik heb alweer 2 dozen gemaakt.Er gaat veel tijdzitten in het prikken van de gaatjes. Hierbij diverse dozen.

5 opmerkingen:

  1. Wat zijn dat leuke doosjes! Vooral dat met de hummeltjes vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger op de kleuterschool maakten we van ansichtkaarten vierkante doosjes. Helaas niet bewaard gebleven.
    Hebt u die vroeger ook gemaakt?

    Mooie borduurwerken, ga u volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat geweldig deze doosjes.Echt prachtig gemaakt.
    Ik zie dat je net aan het bloggen bent net als ik.
    Ik heb een borduurblog http://eefsneedle.blogspot.com
    en sinds gisteren ben ik begonnen met nog een blog
    http://autourmamaison.blogspot.com
    Neem even een kijkje!
    Ik vind je werk fantastisch.
    Groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good evening from New Zealand. Do you have a tutorial method for making these boxes - they are marvellous. I found your blog tonight and with the help of Google Translate have enjoyed looking at all your posts. Lovely

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Tony,
    Wat leuk: ik was aan het Googelen en op zoek naar doosjes gemaakt van ansichtkaarten en toen kwam ik bij jouw blog uit! Wat een prachtige doosjes heb jij op de foto's staan? Weet jij misschien waar ik een patroon/mal kan vinden voor het maken van deze doosjes?
    Alvast reuze bedankt voor je reactie!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen